sâmbătă, 21 martie 2009

Filmul Francez "Traficul"

Anterior, va promisesem că voi posta pe blogul meu imagini din filmul francez "Traficul" realizat de jurnalista Yvonne Debeaumarche. Documentarul este dedicat in totalitate Moldovei şi focusează cele mai stringente probleme ale societăţii noastre precum traficul de fiinţe umane şi migraţia.

Urmăriţi în continuare un fragment din documentarul "Traficul".





Dacă v-am intrigat şi doriţi să continuaţi vizionarea filmului, nu ezitaţi să vă expuneţi doleanţele în comentarii pe care le puteţi posta mai jos. Dar vă rog să aveţi niţică răbdare, traducerea durează!

4 comentarii:

  1. Desi traficul de persoane e un fenomen in Moldova, despre aceasta se vorbeste mai mult superficial. Dar cel mai regretabil e faptul ca sunt putine filme documentare la aceasta tema.
    Sper ca vei plasa curand filmul integral.
    Astept cu nerabdare!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Despre traficul de persoane in Moldova se vorbeste mai mult peste hotarele tarii (am vizionat o emisiune realizata de BBC, m-a sunat un amic de peste hotare, nu era moldovean, si me-a zis sa includ "National Geografic", era un documentar despre 32 de barbati dintr-un sat moldovenesc cuprinsi intre varstele 30-45 ani, care si-au vandut cate un rinichi, ridicand camasa si demonstrand cicatricea ramasa de pe urma interventiei chirurgicale)din pacate cei de acasa nu prea deschid subiectul, regretabil mai este si faptul, ca persoanele traficate in mare masura sunt prada prietenilor, rudelor,cumetrilor, vecinilor...astept sa vizualizez filmul fara a-mi invita careva din prietenii straini.

    Vroiam totodata sa fac o mica paranteza si la "Arrividerci" al lui Jereghi, nu am vizionat filmul,insa din cele descrise in acest articol si din unele ecouri ale compatriotilor nostri din Italia me-am facut impresia ca regizorul Jereghi a incercat sa-si faca faima defaimandu-si tara, ce mai putea el realiza decat crunta realitate la un pret de nimic.Si cu ce ne-am ales noi???Avem deja o imagine patata. Nu stiu, actualmente nu ma aflu in Moldova, daca filmul a fost demonstrat in tara, ar fi fost o idee buna de a organiza o vizionare colectiva incepand cu deputatii, cei comunisti in primul rand si apoi - dezbateri, ce isprava buna din partea lui Jereghi daca indraznea sa faca acest lucru acasa, in parlament dar nu sa cutreere lumea intru colectarea trofeelor si aplauzelor, caci probabil acesta a fost scopul lui.

    RăspundețiȘtergere
  3. Astept cu nerabdare filmul integral sau o adresa unde il pot gasi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Din pacate nu pot plasa documentarul pe blog. Imi trebuie ceva timp. Mi s-a stricat compiuterul si trebuie sa recuperez materialul de pe hard. Imi pare foarte rau.

    RăspundețiȘtergere