sâmbătă, 4 decembrie 2010

SEXY CAMPANIILE SOCIALE

Sexy campaniile sociale m-au plictisit. M-am saturat sa tot vad atata Carne Carne Carne ! M-am saturat sa vad vedete goale etalandu-si tatele si popurile lor photoshopate, tineri dusi la morga, copii si femei batute, betivani nefericiti !!! Ma irita vedetele rasuflate care nu mai stiu cum sa atraga atentia si recurg la dezgoliri neinspirate incercand sa ne educe sa nu mai fumam, sa nu mai bem. Ma doare-n cot ! Generatorii acestei penibile idei se inseala daca cred ca vor opri din fumat « statistica », adica mii de adolescenti rebeli si sute de mii adultscenti (copil-adult, preluat din cuvantul francez adulescent).



Contrar Estului, Occidentul incerca sa sensibilizeze prin campanii deloc socante, prin idei originale si multa tandrete, (cel putin asa sunt acum ultimele tendinte) cum este si cazul unei campanii sociale care indeamna femeile sa nu consume alcool si tutun in timpul sarcinii. Iar mesajul care contine un joc de cifre este destul de inspirat si mai ales foarte adevarat. Cred ca a fost conceput de o femeie care stie cu ce se mananca maternitate. Numai asa imi explic profunzimea mesajului si maestria de persuadare a autoarei. Pe mine m-a induiosat :



9 LUNI


8 KG DE CAPUSUNI


7 SIESTE PE SAPTAMANA


6 SUNETE PE ZI MAMEI


CELE 5 SIMTURI DE VEGHE


4 NUME LA FINAL


3 ECOGRAFII


2 LITRI DE APA PE ZI


1 EVENIMENT FERICIT


O ALCOOL O TIGARI
!!!

6 comentarii:

  1. Ma intreb daca au incercat cumva realizatorii campaniilor sociale sa le masoare eficienta or sa le justifice necesitatea, pentru ca intradevar multe din ele sunt doar coregrafie, pantomima... Ar fi binevenit sa avem si niste date statistice in urma unor astfel de campanii, sa na convingem ca oamenii gandesc, iau atitudine.

    RăspundețiȘtergere
  2. Poate ele si exista, dar nu se fac publice. Oricum, eu sunt de parere ca nu exista om de pe tera care a incetat sa fumeze, sa bata sau sa bea din cauza campaniilor sociale. Mai degraba, ele au rol profilactico-educativ. Totusi, cat sunt mai frecvent difuzate spoturile sociale prin toate mijloacele posibile, afise, pub TV, vazandu-le atat de des, te pui pe ganduri. Pacat ca in Moldova nu am vazut afise in maternitati, policlinici care sa indemne viitoarele mamici la un mod de viata sanatos fara alcool si fara tutun.

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, mai au efectul "25-go kadra', deja e bine.

    RăspundețiȘtergere
  4. Doina, ai zis de maternităţile din Moldova şi mi-am adus aminte de salonul unde am stat eu cu Raluca două luni în urmă. era un anunţ pe uşă care chipurile ne îndemna să demascăm cazurile de corupţie. era scris ceva de genul: "dacă aţi fost martora unui caz de coruţie bla-bla-bla... telefonaţi la numărul..." şi numărul de telefon era astupat cu alt anunţ, mai exact o reclamă la un magazin pentru copii, gen:"cele mai mici preţuri le găsiţi la noi...". am încercat să-l dezlipesc pe acest al doilea anunţ, dar recunosc că mi-a fost foarte greu - era lipit de nădejde.
    poate şi reclamă socială era pe undeva, eu n-am văzut, deşi am obiceiul să casc gura pe pereţi, dar poate era şi ea acoperită de vreo reclamă la vreun magazin...

    RăspundețiȘtergere
  5. Faza cu coruptia e facuta de dragul Europei, cica sa se vada ca si la noi se lupta cu fenomenul coruptiei. Si cand te gandeti, ca UE plateste pentru aceste anunturi, pentru linia verde, pentru Kiokea care sta sa raspunda la apeluri. Si totul e in zadar, totul e o simpla disimulare, mostenita inca de pe timpul comunistilor. Curoajoase din astea sunt una la o mie. Nimeni nu e prost sa lupte de unul singur cu sistemul si sa-si pune sanatatea in pericol. Tac si inghit!
    La maternitatea unde am stat eu, personalul medical e de cealalalta extrema. Infirmiere cu zambetul pe buze si in tura de noapte, gata sa-ti stea la dispozitie. Am servit-o pe o doamna cu ciocolata si a refuzat frumos pentru atentie, dar ea e la serviciu. Pe alta am intrebat-o cum as putea sa o multumesc, la care ea mi-a spus ca e lucrul ei sa stea la dispozitia mea si ca pentru asta e platita si ca-si iubeste meseria.

    RăspundețiȘtergere
  6. Campaniile astea cred ca-si au rostul, in Franta 17 % din totalitatea femeilor insarcinate consuma alcool, doua pahare de vin pe zi. Altele nu renunta la fumat in timpul nasterii, chiar daca stiu ca isi pun in pericol copiii.:(((

    RăspundețiȘtergere